משכנתא חדשה – איך מתחילים ומה חשוב לדעת?

לקיחת משכנתא היא צעד גדול ומשמעותי מאד בחייו של כל אדם. אין מדובר בהחלטה קלה או בבחירה שמבצעים בקלות ראש. משכנתא היא הלוואה של סכום כסף גדול מהבנק המיועד לרכישת דירה בלבד.

מכיוון שלרוב האזרחים במדינה אין סכום זמין של מעל מיליון שקלים אשר נדרש לצורך קניית דירה, הרי שעליהם לקחת הלוואה מהבנק וההלוואה תהיה בשימוש אך ורק לצורך זה.

חשוב  לזכור שיש הרבה מאד דברים לדעת אודות תחום המשכנתא ועוד יותר חשוב לקחת בחשבון שקבלת שירות וליווי אישיים מאיש מקצוע מנוסה ו-ותיק בתחום יכולה לעשות את ההבדל בין מציאת המשכנתא המתאימה ביותר לכל אחד לבין בזבוז כסף לשווא.

 משכנתא חדשה חייבת להיות מותאמת אישית לכל לקוח ולקוח. אי אפשר להשוות בין תנאים שקיבלו אנשים שונים ואי אפשר לבקש מהבנק תנאים דומים לאלה שיודעים עליהם מאדם אחר.

כיום ישנם כמה וכמה מסלולים של החזרי משכנתא והמסלול עבור כל אחד ייבחן לעומק וייבחר על פי קריטריונים כמו גובה ההכנסה החודשית, המצב האישי ו/או המשפחתי ופרק הזמן שלאורכו ירצה אותו לקוח לסיים עם החזר המשכנתא.

כאשר נעזרים באיש מקצוע מעולם המשכנתאות (כמו למשל חברה לייעוץ משכנתאות באשקלון משכנתא 365 – משכנתא בראש שקט) הלקוח יכול להיות רגוע ולדעת שיש מי שדואג לאינטרסים שלו ולכך שהוא באמת יקבל את המשכנתא האטרקטיבית ביותר עבורו.

 

מה עוד כדאי לדעת על תחילת התהליך של לקיחת משכנתא?

יש הרבה מאד מה לדעת על עולם המשכנתאות וחשוב להיערך היטב לפני כן.

חשוב לבחון לעומק מה ההון העצמי שהלקוח יכול להביא איתו לתחילת התהליך, צריך להכיר את המונחים החשובים כמו סוגי המסלולים הקיימים וההבדלים ביניהם, סוגי הריביות ודרכי התשלום.

כדאי לדעת במה כרוך התהליך מלבד נושא המשכנתא עצמו – ביטוח חיים, שירות מטעמו של עורך דין העוסק בתחום הנדל"ן וכמו בכל תחום אחר – הכוח שיש לביצוע סקר שוק מעמיק.

ההבדלים שניתן למצוא בין מסלולי משכנתא שונים (מחיר למשתכן באשקלון) הם עצומים ולעיתים אפשר יהיה להתמקח עם נציגי הבנקים וכך להטיב כל הצעה שמתקבלת מטעמם, אך חשוב להבחין בין מגוון המסלולים הקיימים בתמהיל המשכנתא ולשם כך יש להיעזר ביועץ משכנתאות מומחה מטעמכם אשר ידאג אך ורק לאינטרסים שלכם.

 להלן מספר רעיונות לנושאים ושאלות שכדאי לקחת בחשבון ולבחון כאשר מתחילים להתעניין בעולם המשכנתאות – כאלה שצמודות או לא צמודות למדד, ריבית קבועה או משתנה,

בחינה של מסלולי ההחזר (שלוקחים בחשבון את המשכנתא עצמה + הריבית), האם צריך הלוואה מקדימה ללקיחת המשכנתא ועוד.

כאשר אט אט יתבהרו נושאים אלה ללקוח הוא יוכל לפנות ליועץ משכנתאות מומחה בכדי למצוא את הנוסחה שהכי מתאימה לו, למשפחה שלו ולמצב הכלכלי שלו ועל בסיס נתונים אלה יוכל לבחור במשכנתא שלא תכביד על חשבון הבנק שלו והוא יוכל לעמוד בהחזרים שלה ללא שום בעיה.

משכנתא חדשה
משכנתא לכל מטרה

קבע פגישה
close slider

    מעוניינים לתאם פגישה ?

    מלאו למטה הפרטים שלכם ונציג מטעם
    משכנתא 365 יחזור אליכם לתיאום יום ושעה