משכנתא הפוכה

לא מעט אנשים שכבר עברו את גיל ה- 60 מנהלים חיים פעילים וחברתיים ובאופן כללי הם נחשבים לעצמאיים מאד. בדרך כלל תהיה להם דירה משלהם אבל המצב של תזרים המזומנים בחשבון הבנק שלהם לא בהכרח יהיה ממש טוב בשל השינויים שחלו בו עם יציאתם לגמלאות. אנשים במצב כזה רוצים הרבה פעמים לעזור לילדים או הנכדים שלהם, חושבים אולי לשפץ את הבית או פשוט רוצים ליהנות מהחיים ולטוס לטיול ביעד אקזוטי. על מנת להשיג את הכסף לשם כך עומדת לרשותם אפשרות של שעבוד הדירה שלהם לבנק ותמורתה הם יקבלו הלוואה שנקראת משכנתא הפוכה. בדומה להלוואת בלון – מדובר בהלוואה נוחה שניתנת למשך תקופה ידועה מראש ומוסכמת על שני הצדדים.. בעת לקיחת משכנתא זו אין צורך בביטוח חיים, אין קרן שהולכת ופוחתת (אלא ריבית שמצטברת) ומכיוון שבישראל לא מדובר בתהליך נפוץ – חשוב להכיר אותו וללמוד אודותיו מאיש מקצוע מומחה.

ברגע שיש נכס שמשועבד כנגד סכום ההלוואה, הרי שמדובר בהלוואה שכמעט ואין בה סיכון לבנק או לגוף המממן. הלווים יכולים להגדיר את מועד הפירעון ליום הפטירה שלהם וביום זה תועמד הדירה לרשות הבנק וסכום ההלוואה והריביות יקוזזו מהסכום שנותר משוויה של הדירה. למרות לא מעט יתרונות שיש למשכנתא הפוכה – כדאי לדעת שנושא הריבית בה דורש תשומת לב מיוחדת, שכן גובה הריבית שנחשב לגבוה יחסית וצריך לקחת גם אותו בחשבון כאשר עורכים את השיקולים והחישובים לבחינת כדאיות המשכנתא ההפוכה. כיום מדובר בסוג משכנתא מבוקש, שכיח וכדאי מאד לאוכלוסיית הגיל השלישי.

 

גם לגבי משכנתא הפוכה צריך להתייעץ עם איש מקצוע!

חשוב מאד לבחון לעומק את כל השיקולים והפרמטרים האישיים לפני שמחליטים לקחת משכנתא הפוכה. כדאי לפנות אל חברה מקצועית שמציעה שירותי ייעוץ וליווי בתחום המשכנתאות – משכנתא 365 – משכנתא בראש שקט. עם ליווי צמוד של איש מקצוע הלקוח יכול להיות בטוח שהאינטרסים שלו נשמרים ושהבנקים או הגופים הנוספים שלוקחים חלק בתהליך לא ינצלו את התמימות שלו או את חוסר הידע שלו בתחום. אמנם מדובר בשירות שיש לו מחיר אבל בהסתכלות על התמונה הכוללת ובבחינה מדוקדקת של סכומי הכסף שממילא עומד הלקוח לשלם – הוא עצמו יגלה שמדובר בשירות שהוא חייב לשכור על מנת להבין לעומק מה כוללים שלבי התהליך, או לשים את מבטחו בידיו של איש מקצוע שזה תחום העיסוק שלו.

דבר נוסף שאסור לשכוח הוא שכל מה שקשור למשכנתאות מכל הסוגים הוא ההתאמה אישית לכל לקוח ולקוח. המשכנתא ההפוכה לא מתאימה לכל אחד ולעיתים גם נציגי הבנק לא בהכרח יהיו בקיאים לעומק בתחום. רק בהתאמה אישית אפשר למצוא את המסלול שהכי מתאים לו כך שהוא יוכל לנצל את הכסף שלו בצורה הטובה ביותר וליהנות מהחיים גם בגיל השלישי.

משכנתא הפוכה
משכנתא 365 - משכנתא בראש שקט

קבע פגישה
close slider

    מעוניינים לתאם פגישה ?

    מלאו למטה הפרטים שלכם ונציג מטעם
    משכנתא 365 יחזור אליכם לתיאום יום ושעה