מחזור משכנתא

אנו חיים בעולם כלכלי שמשתנה כל הזמן. תהפוכות פוליטיות, נושאים חברתיים או כל מיני עניינים אחרים שקשורים לכל מדינות העולם עומדים על הפרק ומכתיבים את סדר היום של כולנו.

עולם הכלכלה משתנה ומשנה את פניו כמעט מדי יום ולנושאים פוליטיים, מדיניים וחברתיים יש השפעה ישירה על פעולות הבנקים, על ערך המטבעות בשווקים ועל שלל מוצרים שאנחנו צורכים.

כך גם בעולם המשכנתאות. משכנתא שנבחנה לעומק ונבחרה לפני כמה וכמה שנים לאחר שנמצאה נכונה ומתאימה למציאות שהייתה דאז – עלולה שלא להתאים היום ובשל חוסר התאמה זה עלול הלקוח לשלם לא מעט כספים לחינם.

הפתרון – תהליך שנקרא מחזור משכנתא, כלומר סילוק המשכנתא הנוכחית ולקיחת אחת חדשה, שמתאימה לתנאים החדשים.

נתונים כאלה ואחרים יכולים להשפיע על ההחלטה למחזר את המשכנתא – גובה הריבית במשק, מדד המחירים לצרכן, הערך של מטבעות החוץ במידה והמשכנתא מתבססת עליהם ועוד.

יש גם נתונים אישיים שיכולים להביא להחלטה של מחזור המשכנתא – עלייה (או ירידה) בהכנסות המשפחה וצפי לקבלת סכום גדול של כסף שיכול לסייע בסילוק מהיר יותר של המשכנתא.

ייתכן שאם לא יבוצע מחזור המשכנתא ישלם הלקוח הרבה כסף לחינם, כסף שהוא יכול לחסוך לעצמו ולבני המשפחה שלו בטווח הארוך.

 

איך יודעים מתי נכון לבצע מחזור משכנתא?

כאן נכנס לתמונה מי שבקיא בעולם הכלכלה, יודע ויכול להעריך שינויים שחלים בו ויודע לקרוא את המפה הכלכלית מדינית.

יועץ משכנתאות באשקלון מומחה ומנוסה (מחברת משכנתא 365 – משכנתא בראש שקט, למשל), יוכל להמליץ ללקוחות שלו מתי יהיה כדאי להם לבחון אפשרות של ביצוע מחזור משכנתא.

יתרה מכך – זה יהיה התפקיד שלו לכוון אותם, לבצע עבורם את סקר השוק ולוודא שכל הצעה שהם מקבלים תהיה נטולת אינטרסים אלא מתאימה להם, ורק להם.

יועץ משכנתאות מומלץ באשקלון מקצועי יוכל, ביחד עם הלקוח, לבצע הערכות שונות אחת לשנה או שנתיים ועל בסיס הערכות אלה לוודא שהמשכנתא שהלקוח משלם עדיין מתאימה למצב בשוק ולמצבו האישי.

היועץ הוא זה שימליץ האם כדאי להגיע שוב אל הבנק ולבחון את הכדאיות של שינוי מסלול המשכנתא הנוכחי. לא מומלץ לוותר על בחינה של מחזור משכנתא, למרות שאולי יש בה משום טרחה או הוצאה כספית.

תשלום המשכנתא ממילא הוא תשלום של סכום כסף גבוה מאד ובחישוב הכולל של מחיר הדירה וכל התשלומים הנלווים ייתכן ויגלה הלקוח שהוא יכול לחסוך אלפי שקלים שהיו משולמים לחינם.

גם אם הבנק גובה קנס או עמלות כאלו ואחרות תמורת ביצוע השינוי מדובר בטווח הארוך בחסכון כסף גדול מאד שיצטבר והלקוח יוכל לעשות איתו דברים נוספים.

לכן כדאי לבצע את המחזור על פי ההמלצות של אנשי המקצוע המומחים בתחום, כמו כן בדיקת הכדאיות למחזור משכנתא הינה ללא עלות.

מחזור משכנתא
מחזור משכנתא

קבע פגישה
close slider

    מעוניינים לתאם פגישה ?

    מלאו למטה הפרטים שלכם ונציג מטעם
    משכנתא 365 יחזור אליכם לתיאום יום ושעה