מהי שמאות עבור משכנתא?

משכנתא ניתנת לאחר הערכת שמאי

כל מי שמחליט לקנות דירה ולקחת יועץ משכנתא, ניצב מול העובדה כי הבנק שולח שמאי להערכת עלות הדירה. הסיבה לכך היא מוצדקת מבחינת הבנק – לבנק חשוב לוודא שאם חלילה אתם מחר לא תעמדו בתשלומי המשכנתא שלכם, והבנק יאלץ למכור את הדירה, הרי שמחיר הדירה יכסה באופן וודאי את עלות המשכנתא שלקחתם לפני כן, ולא יצא מצב חלילה שמחיר הדירה נמוך יותר מאשר סכום המשכנתא שניתנה לאדם. זאת בדיוק הסיבה שהבנק עצמו ישלח שמאי מנוסה ומוסמך שיבצע הערכה לנכס, ולא יסתמך על שמאי חיצוני.

מה בודק השמאי?

השמאי נועד בכדי לבדוק את מצבו הפיזי של הנכס, את מצבו המשפטי ולקבוע את שווי הנכס. הערכת שמאי זהו נושא חשוב ביותר לכל מי שמעוניין לקחת משכנתא – כי אם השמאי יעריך את הנכס במשכנתא שסכומה נמוך מהמחיר שאותו מבקש בעל הדירה, הרי שאם לא יהיה לכם הון עצמי נוסף, סביר להניח שאתם לא תצליחו לרכוש את הדירה.

שווי הנכס שאותו יעניק השמאי יהיה תואם למצבו הפיזי של המבנה ומותאם למחירי השוק הנהוגים בזמן הנתון. הפרמטרים שהשמאי ייקח אותם בחשבון יהיו: מחיר למטר בעסקאות מכירה דומות, מיקומו של הנכס, באיזו קומה נמצא הנכס, האם קיימת חניה, כיווני אוויר, חריגות אפשריות של בנייה (במידה וקיימות). כך שקביעת השמאי תהיה מקצועית ומבוססת עובדות מהשטח, והבנק יוכל לסמוך להעניק לכם את שווי המשכנתא.

משכנתא 365, מסדרים עבורכם את המשכנתא המשתלמת ביותר

אם אתם מחפשים את תנאי המשכנתא הנוחה והמשתלמת לטווח שנים ארוך וממושך, הרי שאנחנו בחברת משכנתא 365, נסדר עבורכם הלוואת משכנתא מתאימה במיוחד. עם התנאים המשתלמים והנוחים וייעוץ בנושא מחזור משכנתא – הדרך שלכם לקניית הדירה תשתלם רק איתנו! אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ ובירור הצורך הקיים, ונוכל לשתף אתכם בכל המסע לקבלת משכנתא משתלמת.

משכנתא 365 – המשכנתא הנוחה ביותר עבורכם!


קבע פגישה
close slider

    מעוניינים לתאם פגישה ?

    מלאו למטה הפרטים שלכם ונציג מטעם
    משכנתא 365 יחזור אליכם לתיאום יום ושעה