מהו מדד תשומות הבנייה ולמה חשוב לנו לדעת עליו?

כיצד המשכנתא שלנו תלויה במדד תשומות הבנייה?

בעת רכישת הדירה מחיר הדירה עלול לעלות , עקב מדד תשומות הבנייה שהוא, מדד אשר בוחן את כלל השינויים אשר חלים על מחירם של חומרים, שירותים ומוצרים שונים אשר נועדו לצורך בניית מגורים, ואשר מייצגים את סך הרכב ההוצאות המלאות של הקבלנים וקבלני המשנה שאחראים על בניית בנייני מגורים. אם מדד תשומות הבניה עולה, אז הרי שמחיר הדירה יעלה וכן גם, המשכנתא שנצטרך לקחת מהבנק.

ולכן, לפני שמחליטים לקנות דירה, חשוב ביותר לוודא כי מדד תשומות הבנייה לא נמצא כרגע במגמת עלייה מתמדת, ואולי כדאי אפילו לחכות מעט לכך שהוא ירד.

כיצד תשלומי המשכנתא יכולים לעלות עם עלייה במדד תשומות הבנייה?

כיום, ישראלים רבים מעדיפים לרכוש דירה חדשה מקבלן, וזאת עקב סיבות רבות ושונות – אבל, הדבר הכי חשוב שרבים מהישראלים אינם יודעים זה, שבעת רכישת דירה חדשה, התהליך עשוי לקחת תקופת זמן ארוכה של כמה שנים אפילו, בעוד שרוב החוב של המשכנתא ישולם לאחר מספר שנים שבהן הדירה תיבנה, כאשר אותו החוב של המשכנתא יוצמד למדד תשומות הבנייה שעלול לעלות בעת הזו ובכך התשלום עבור המשכנתא יעלה גם הוא.

המצב הנ"ל יכול לגרום לבעיה בתשלום המשכנתא, כאשר משפחה בונה על תשלום של סכום מסוים, בעוד שהמחיר עולה ומפתיע את הזוג הטרי שלא ערוך על תשלום גבוה יותר של המשכנתא.

מה גורם למדד תשומות הבנייה לעלות והאם הוא צפוי לרדת?

שינויים רבים משפיעים על מדד תשומות הבנייה כמו תקופת הקורונה בה, לא יצאו לשוק העולמי חומרים ומוצרים רבים ששימשו לבנייה, המלחמה באוקראינה וההגבלות על רוסיה שגם הם משפיעים על העולם בהעלאת המחירים, ועוד גורמים נוספים. וזאת אולי הסיבה הגדולה שבגללה ב2022 מדד תשומות הבנייה עלה ב6%, אבל אין ספק שלאורך השנים המדד הנ"ל יכול להיות גם במגמת ירידה, ובהחלט יכול להוזיל את מחירי הדירות או לייצב את המחירים בשוק.

אנחנו במשכנתא 365, נדאג להציג עבורכם את כלל הסכומים המשתנים שהמשכנתא שלכם תלויה בהם. הלקוחות שלנו זוכים לליווי עקבי וצמוד של מיטב יועצי המשכנתא הנבחרים בכל רחבי ישראל.

מצטרפים עוד היום למשכנתא 365, ונהנים מתנאי המשכנתא הנוחים ביותר בישראל!


קבע פגישה
close slider

    מעוניינים לתאם פגישה ?

    מלאו למטה הפרטים שלכם ונציג מטעם
    משכנתא 365 יחזור אליכם לתיאום יום ושעה