איך תבנו תכנית עסקית שתעזור לכם לשלם את המשכנתא?

הצטבר לך סכום כסף מסוים בצד ואתה מעוניין להשקיע בנכס שיניב לך רווחים. אין לך מושג מאיפה להתחיל את התהליך? 

יש לך הון התחלתי ואתה מעוניין במשכנתא עסקית מהבנק? כדאי שתבנה תוכנית עסקית שתעשה לך סדר בראש ותעזור לך בתהליך קבלת ההחלטות לפני בקשת משכנתא להשקעה עסקית מהבנק.

מושגים פיננסיים בסיסיים בתחום הנדל"ן

  1. נדל"ן מניב – כל סוג של נכס שמייצר לך רווח ותשואות קבועות במשך תקופת האחזקה והטיפול שלכם בו. הנכס יכול להיות מסחרי כמו: בתי מלונות, חללי עבודה שיתופיים שהפכו להיות פופולאריים לאחרונה, חניונים, משרדים, בתי מסחר ומחסנים לוגיסטיים או מגורים כמו: בנייני דירות ובתים פרטיים. כאשר משקיעים בנדל"ן מניב משתמשים לרוב במינוף פיננסי.
  2. מינוף פיננסי – כדאי שתכיר את המושג לפני בקשת המשכנתא. מינוף פיננסי זה מצב שבו ההון ההתחלתי שלך לא מספיק כדי לקנות את הנדל"ן שאתה רוצה לקנות. במצב כזה אתה מבקש מהבנק או ממשקיעים פוטנציאליים הלוואה או משכנתא כדי לרכוש את הנכס. יש לוודא שאחוזי הריביות להחזרת סכום המשכנתא לא גבוהות מהתשואה / מהרווחים שלך מהנכס שקנית. הכוונה היא שאם סיכמת עם הבנק שלך על החזר של 5 אחוזים למשך 25 או 30 שנים, אתה צריך לוודא שהרווחים שלך יהיו באחוזים של 6 אחוזים ומעלה כדי שההשקעה שלך תהיה רווחית עבורך.

תכנון תכנית עסקית לפני בקשת משכנתא

  1. נדל"ן מסחרי או נדל"ן למגורים? בחירת הנדל"ן שבו תרצה להשקיע היא החלטה חשובה. נדל"ן מסחרי יכול להיות עם סיכונים רבים אך עם רווחיות גבוהה יותר לעומת נדל"ן למגורים שנחשב תהליך מהיר ובטוח יותר להשקעה. תבחר את הנכס הרצוי לך להשקעה לפני בקשת המשכנתא.
  2. עלויות ההשקעה אתה צריך לחשב עלויות נלוות להשקעה מעבר להון ההתחלתי שלך, כמו: שכר טרחה לעו"ד, מיסים שצריך לשלם כדי לרכוש את הנכס, דמי תיווך וכו'.
  3. עריכת סקר שוק תראה אם הנכס רצוי לרכישה מבחינת מיקום, שווי והשקעה בשיפוצים.
  4. בחירת מסלול משכנתא הטוב ביותר בשבילך – ניתן לקחת משכנתא לעסקים במסלולים שונים, כמו משכנתא לבית פרטי. מסלול המשכנתא יכול להיות צמוד למדד, לריבית הפריים או למט"ח. הריביות על המשכנתא יכולות להיות קבועות או משתנות. כמו כן, ניתן לשלב שני מסלולים שונים, אחד שיהיה צמוד למדד במשך 10 שנים ושהמסלול השני יהיה צמוד לריבית הפריים במשך 15 שנים, למשל. 
  5. בחירת חברה מנוסה שתלווה אותך במהלך קבלת המשכנתא ייעוץ משכנתאות הוא תחום שעומד בפני עצמו היום. אי אפשר להתייעץ עם היועצים בבנקים מכיוון שלבנקים יש אינטרס לתת לכם את המסלול הכי פחות רווחי עבורך. זאת בשל הרווח שלהם מהמסלול היקר שתבחר ומהתשואות הגבוהות שתשלם להם. לכן עדיף להתייעץ חברה שמתמחה בייעוץ משכנתאות ותיתן לך את כל המידע הדרוש לכם כדי לבצע החלטה שקולה ואובייקטיבית לבחירת המסלול העדיף עבורך של המשכנתא. 

התפקיד שלנו במשכנתא 365 היא ליווי צמוד בתהליך של לקיחת משכנתא לעסק שלך על מנת שתקבל את ההחלטה הטובה ביותר בשבילך.

לקביעת פגישת ייעוץ התקשרו עכשיו לטלפון: 050-427-7879.


קבע פגישה
close slider

    מעוניינים לתאם פגישה ?

    מלאו למטה הפרטים שלכם ונציג מטעם
    משכנתא 365 יחזור אליכם לתיאום יום ושעה